2013-06-18 20:55
Aquesta assingatura m'ha servit per conèixer aquesta figura. Jo no vaig conèixer a l'orientador del meu centre i, per tant, mai vaig rebre aquest tipus d'orientació. El fet de que l'assignatura coincidís amb la realització de les meves pràctiques a un Departament d'Orientació m'ha ajudat molt a poder extrapolar tots els continguts a la pràctica professional. A més, ho he posat en pràctica i m'ha servit realment bé.
Com a part negativa diré que els tutors duen a terme tasques d'orientació que són pròpies de l'orientador i això fa que, enlloc d'orientar, recomanin. Tot això és un problema donat que trenquen amb l'essència de l'orientació.
La relació que té aquesta assignatura amb el meu futur laboral és molt estreta. Quan parlem de l’orientador educatiu en un centre de secundària ho podem lligar amb les 3 línies d’actuació l’orientació:
- Coneixement d’un mateix: com que estem treballant amb adolescents, és molt important guiar-los en la seva transició vital. No hem d’oblidar que es troben en una fase on, entre altres, estan definint la seva personalitat. És per aquest motiu que els hem d’ajudar per tal de que es coneguin a ells mateixos.
- Coneixement de l’entorn: per tal de poder-los orientar hem de conèixer les diverses ofertes que hi ha al nostre context i saber quina d’aquestes s’adequa més al perfil de cada alumne. N’hi haurà que necessitaran empreses per poder incorporar-se de manera immediata, n’hi haurà que necessitaran cursos de formació més lligats a les seves necessitats, n’hi haurà que necessitaran conèixer les diverses carreres a les diverses universitats existents, etc.
- Dotar de recursos i estratègies: els adolescents són persones amb una experiència pràcticament nul·la dins l’àmbit laboral. Pràcticament cap ha anat mai a una entrevista de feina, ni ha realitzat un C.V. És per aquest motiu que existeixen assignatures optatives com la de “Transició a la Vida Adulta” aquesta assignatura és pròpia de la branca de l’orientació i és on es donen a conèixer els diversos recursos i les diverses estratègies relacionades amb tot això. A més, els diversos alumnes poden visitar a l’orientador en qualsevol moment, dins del seu horari, amb l’objectiu de ser assessorats.
Aquesta assignatura no només ens ha servit per relacionar tots els seus continguts amb la professió d’orientador educatiu, sinó que també ens ha servit per poder aprendre com funciona aquesta professió fora d’aquest àmbit. M’ha agradat molt conèixer tota l’aplicabilitat que té l’assignatura en quant al meu possible futur laboral.